søndag 8. desember 2013

2. advent

Det er i motbakke det går oppover, var det noen som sa til meg en gang. På utveksling opplever man oppturer og nedturer. For det meste går det opp, men det er praktisk talt umulig å ikke få noen knekk på stigen. For et par dager siden fikk jeg min første knekk. Det hadde vel egentlig bygget seg litt opp de siste dagene, jeg hadde bare trodd at jeg var trøtt. 
På torsdag etter skolen tenkte at jeg skulle gjøre litt skolearbeid og selv om jeg vanligvis ikke gjør det på rommet, hadde jeg ikke lyst til å sitte på kjøkkenet å gjøre dem. Egentlig ble jeg hele ettermiddagen inne på rommet, noe som aldri har skjedd før. Den kvelden spurte Hildegard meg om det var noe, og det var da det slo meg; jeg hadde hjemlengsel. Det tok litt over 100 dager, men da kom den. Jeg har vært veldig heldig, da jeg ikke har kjent noe til det før og at jeg har gode venner både her og i Norge som får meg til å bli glad utrolig fort! Som sagt det er i motbakke det går oppover, og nå er alt bra :D Som utvekslingsstudent må man regne med noen kjipe øyeblikk, men det er bare et par dager av et fantastisk år! Nå har jeg også masse greier som skjer fremover, så jula har blir nok koselig!

Nå til litt mer positive saker ! Den siste uka har gått utrolig fort og jeg kan ikke helt forstå at det bare er to uker til jul! På de to ukene har jeg derimot to klausurer og en meget sjelden fremføring. Fremføringer her eksisterer praktisk talt ikke, så det blir nok spennende... I går var det Stufenparty, noe som faktisk var veldig kos! Nå kjenner jeg de fleste på trinnet og da er det kos å sitte å skravle en hel kveld :D 
Jeg får skrive litt mer senere, men foreløpig er alt godt her i Tyskland!

Ciao! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar