tirsdag 11. februar 2014

En "liten" oppdatering

Ja, jeg er meget klar over at jeg er veldig dårlig til å oppdatere OG til å ta bilder, men her kommer hvertfall en oppdatering om hva som har skjedd den siste måneden.

De siste ukene på skolen, har gått ganske rolig for seg, men vi har fått karakterkortene våre! Jeg har et snitt på 8 "Notenpunkte" som tilsier en tysk 3/ norsk 4. Jeg er egentlig ganske fornøyd, men jeg vet også at jeg kan forbedre det en del, så det hadde vært gøy om jeg får bedre til sommeren !

De siste helgene har faktisk vært ganske "opptatte". Fredag for to uker siden var det overraskelses party for en god veninne av meg, og det var utrolig hyggelig! Jeg hadde ikke så mye tro på at det skulle funke helt, men det gjorde det og det ble en veldig koselig kveld :D Forrige fredag var det enda en "Feier" hos Lars, fordi vi hadde fått vitnemålene våre (enten så drakk de øl for å feire, eller for å glemme det dårlige resultatet) Tyskerne finner alltid på en mulighet for å drikke...

På lørdag morgen måtte jeg opp tidlig, kl 09.30 (tidlig for meg på en lørdag), fordi jeg skulle ta bussen til en kompis. Siden jeg bor en smule landlig, går ikke bussene så ofte og når han bor et godt stykke unna og man har lyst til å være der før kl 15... Ja da står man opp litt tidlig :D
Han lagde lunsj, mest for å bevise at han kan lage mat, og vi hadde TimTamSlam! Timtams er sjokolade, dekket med sjokoladekjeks, dekket med sjokolade... En TimTamSlam blir da at man biter av begge kortsidene og drikker kakao "gjennom" kjeksen. Beste i verden. Det er en australsk greie og fordi kompisen min var i Australia på utveksling, bestiller han de jevnlig! Jeg fant også ut at jeg er morsomt dårlig på å spille pc-spill... Jaja, jeg tror jeg skal overleve :)

Søndagen gikk med til å dra til Dortmund på "Europas größte Jagdmesse". Måtte stå opp tidlig igjen, men det var koselig å dra med hele familien, det skjer ikke så ofte siden vi har hester og hunder som må luftes og mates osv. iløpet av dagen :)

De siste ukene på skolen, har gått ganske rolig for seg, men vi har fått karakterkortene våre! Jeg har et snitt på 8 "Notenpunkte" som tilsier en tysk 3/ norsk 4. Jeg er egentlig ganske fornøyd, men jeg vet også at jeg kan forbedre det en del, så det hadde vært gøy om jeg får bedre til sommeren !
Vi har en del aternativ skole denne uka. Igår hadde vi besøk av noen folk fra flere store konsern, som skulle lære oss om hvordan vi skal søke på jobb i fremtiden. Gruppen min hadde lett de beste folka (de gav oss Haribo eller kinder maxi hver gang vi hadde riktig svar på et spørsmål :D ) Det var overraskende lærerrikt, og på onsdag skal vi på et 3 dagers seminar for "å bli mer kompetente". Jeg er ikke helt sikker på hva det egentlig er, men det blir kos å være et par dager med venner!

Neste uke reiser jeg til Praha på lederkurs fra Norge. Jeg har jo ikke love til å få besøk eller dra til Norge, men jeg har lov til dette fordi det er jo i Praha! Jeg gleder meg utrolig masse og deg blir veldig kos å se folk igjen :) Jeg hadde lagt masse planer om hvordan jeg skulle komme meg til Praha, og jeg endte med at jeg skulle på Sunrise Avenue konsert i Hamburg, sove hos en av de andre utvekslingelevene og deretter ta fly til Praha på onsdag morgen. Disse planene ble derimot litt endra da flyet mitt ble flytta fra onsdag morgen, til onsdag kveld. Nå blir det til at jeg tar nattog etter konserten til Praha! Jeg merker at jeg kommer til å være meget fresh når jeg kommer frem til Praha etter: 4 timer tog, 2 timer konsert, 9 timer tog... Det blir hvertfall kos da!

Det var det for denne gang, men jeg skal prøve å oppdatere her litt oftere ;)

Tschüss und bis dann!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar